HRADY A ZÁMKY HISTORICKÁ MISTA CÍRKEVNÍ PAMÁTKY PAMÁTKY UNESCO HOME PAGE HOME PAGE 15 KRKONOŠE 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 10 VÝCHODNÍ ČECHY 09 ČESKÝ RÁJ 08 ČESKÝ SEVER 07 SEVEROZÁPADNÍ ČECHY 06 ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ 05 PLZEŇSKO 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY 01 PRAHA 02 OKOLÍ PRAHY PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY KONGRESOVÁ TURISTIKA AKTIVNÍ DOVOLENÁ PŘÍRODA LÁZNĚ 14 SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO 13 STŘEDNÍ MORAVA 12 JIŽNÍ MORAVA 11 VYSOČINA 04 ŠUMAVA 03 JIŽNÍ ČECHY
Pondělí 9.4.2025
 

ATUR ČR
Podmínky členství ATUR ČR
Aktuality ATUR ČR
Aktuality členů ATUR ČR
Kalendář akcí ATUR ČR
VYHLEDÁVACÍ CENTRUM
Rejstřík ČR
Databanka akcí
ČESKÁ REPUBLIKA
Základní informace o ČR
Turistické regiony ČR
Turistické oblasti ČR
Pohádkové regiony
Osobnosti a rodáci
Informační centra
Průvodcovské služby
Tlumočníci a překladatelé
PŘÍRODA A JEJÍ OCHRANA
Biosférická rezervace UNESCO
Chráněná krajinná území
Přírodní zajímavosti
Jeskyně a propasti
Vrcholy, hřebeny, sedla
Fauna a flora
Naučné stezky
PAMÁTKY A ZAJÍMAVOSTI
Památky UNESCO
Památkové rezervace
Památkové zóny
Památky a architektura
Církevní památky
Hrady, zámky a tvrze
KULTURA, ZÁBAVA, SPORT
Kultura a zábava
Sport a relaxace
Zimní sporty
Aktivní dovolená
FOLKLOR A TRADICE
Etnografický region
Etnografický subregion
Lidové tradice a zvyky
Lidová řemesla a výrobky
Folklorní sdružení
Folklorní soubory
Folklorní festivaly
LÁZEŇSTVÍ
Lázeňská zařízení
Lázeňské domy a sanatoria
TURISTIKA A VOLNÝ ČAS
Agroturistika
Pěší turistika
Cykloturistka
Vodní turistika a sporty
Lyžařské oblasti
Vinařská turistika
KLUB ČESKYCH TURISTŮ
Krajská oblast KČT
Odbor KČT
Turistické odznaky a známky
KONGRESOVÁ TURISTIKA
Výstavy a výstaviště
Kongresová centra
UBYTOVÁNÍ A STRAVOVÁNÍ
Autokemp, kemp, tábořiště
Hotely, penziony
Chaty a chalupy
Rekreační areály
Další ubytování
Restaurace
Příjemné posezení
Gastronomické speciality
Království perníku

WORKSHOP "Přenos know-how v cestovním ruchu"

Ve středu 23.4. 2003 od 9 hodin se v hotelu Česká koruna (na Zimní zahradě) v Děčíně uskutečnil workshop Programu Phare na téma rozvoje lidských zdrojů pro oblast místního rozvoje cestovního ruchu v Ústeckém kraji.
Tento pracovní seminář uspořádal Svaz cestovního ruchu DELITEUS a jako lektory pozval zkušené pracovníky informačních center: Miroslava Foltýna, provozovatele Podkrušnohorského informačního centra a prezidenta A.T.I.C. ČR, a Luďka Šorma, provozovatele Informačního centra města Pardubic a ředitele sekretariátu Asociace turistických informačních center České republiky.
DELITEUS - svaz cestovního ruchu
Řízená diskuse lektorů s účastníky workshopu se odvinula od otázky, jaká specifika má práce pracovníka turistického informačního centra. "Je to zvláštní specifická profese, odlišující se od profesí jiných?" Ano, zněla odpověď od většiny přítomných. Jedná se o práci odbornou, se zvláštními požadavky na vzdělání, znalosti a schopnosti, na specifickou pracovní dobu ve službách v době, kdy většina národa tráví svůj volný čas. Vyžaduje dobré nervy a nekonečnou zásobu vlídnosti ve styku s mnohdy nespokojenými spotřebiteli služeb cestovního ruchu. Bezplatné poskytování informací má charakter služby veřejné, ačkoliv celý ostatní komplex služeb cestovního ruchu je veliký business.
Workshop přinesl odpovědi na celou řadu otázek praktického charakteru, s nimiž se pracovníci informačních center dnes a denně setkávají, a upozornil na mnohé problémy této specifické profese, jejichž řešení je dosud otevřeno. Ukázal, že bez přenosu know-how se pracovníci informačních center neobejdou.

Luděk Šorm

Diskusní fórum čtenářů
(prozatím 5 názorů)


07.10.2003 v 15:31Adela Juránková

Musím souhlasit se Simonkou..ahoj.Já osobně , tak dlouho v íčku nejsem,abych mohla dávat velké rady, ale myslím,že spolupráce,komunikativnost a snaha pomoci a poradit je první věc, kterou by íčka mezi sebou měla zvládat na jedničku.A to vše zaleží na jednotlivcích, kteří se tomuto poslání(dá se to, tak nazvat)informatika a osoby, která pomáhá jiným v orientaci různých požadavků. (možného i nemožného nejlépe do jedné minuty).Pokud se budeme setkávat s jednotlivci, kteří nechtějí se zájmem a pružně jednat je jedno, jak jsou íčka spolu navzájem propojena...je to na lidech..mé poznatky jsou zatím velmi pozitivní a ještě jsem se za tři roky nesetkala s žádným větsím problémem(co se týká íček)-Druhá strana mince je ,jak je dobrá komunikace s privátními organizecemi ,spolky ,firmami a podnikateli.


07.10.2003 v 11:54Simona Sládková

Je to prostě jen a pouze o lidech. Dělám práci v tomto oboru již od rou 1991, tedy nějaké zkušenosti snad mám. Jsou íčka, kde vím, že mi kolegové poradí a budou se snažit, jiná - tam raději ani nevolánm či ne e-mailuji. Působím na "zlomu" jihočeského a plzeňkého kraje. Vytvořili jsme si tu jakousi "síťku" infocenter, jakékoliv zajímavé nabídky a programy si přeposíláme elektronickou cestou a tak máme přehled o dění v (beru to od západu na východ, ne podle důležitosti :-)))) ): Železné Rudě, Velharticích, Sušici, Kašperských Horách, Rábí, Horažďovicích, Blatné, Strakonicích, a snažíme se propojit na Písek..... Ale jakmile se stane, že někde přestane pracovat osvědčený pracovník a přijde někdo nový, který nemá o věc takový zájem, bývá to potíž....Ještě že naše práce vyžaduje cvoky určitého druhu a kdo podobně praštěný není, dlouho u toho nevydrží....!


30.09.2003 v 10:48Jitka Štěchová

Jsem studentka cestovního ruchu a zajímám se o informační střediska, přesněji o způsob jejich vzájemné spolupráce, informační propojení a nabídku služeb. Zajímalo by mě, jestli vzájemná spoupráce probíhá a jaké specifické produkty informační centra nabízejí.


12.06.2003 v 18:26Luděk Šorm, IC Pardubice

Podle mého názoru by stát měl jasně deklarovat, zda chce na svem území SÍŤ turistických infocenter, nebo zda pouze bude jednotlivá TIC trpět. Tzn. zda chce systém, nebo zda mu stačí nesystémové řešení (tzn. stávající stav, kdy každé TIC funguje s minimálními vazbami na ostatní TIC, s různým standardem rozsahu a kvality služeb a s diametrálně odlišnými podmínkami financování veřejné služby bezplatného poskytování informací).

Pokud chce SÍŤ, pak by měl definovat standard služeb (tzn. obvyklý rozsah provozní doby, jazykové vybavení, atd.), legislativnně definovat bezplatné poskytování informací (dle definovaného standardu) jako veřejnou službu a nějakým drobným dílem se podílet na financování nákladů s touto veřejnou službou.


Jsem studenkou oboru cestovni ruch FJ+RJ na Univerzite Hradec Kralove, zajimam se o problematiku TIC a nemam doresenou otazku: Jaké kroky by bylo treba ucinit ze starny statu, zainteresovanych instituci, prip. provozovatelu, aby TIC fungovala bez ekonomickych problemu?
Vite-li nekdo aspon casteane odpoved na mou otazku, budte tak hodni a napiste mi!Dekuji.


SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKY

Zveřejněno 27.04.2003 v 15:41 hodin
Copyright 1998-2025 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
Praha
Okolí Prahy
Jižní Čechy
Šumava
Plzeňsko
Západočeské lázně
Severozápadní Čechy
Český sever
Český ráj
Východní Čechy
Vysočina
Jižní Morava
Střední Morava
Severní Morava a Slezsko
Krkonoše